Aranżacja przestrzeni

0

Czyste cztery ściany, zabytkowa kamienica czy hala fabryczna – jeszcze kilka lat temu klientom wystarczała po prostu ciekawa przestrzeń na organizację wydarzenia – dziś, dobry event, nie obejdzie się bez odpowiedniej aranżacji. Podstawowe scenograficzne know-how jest niezbędne każdemu event managerowi. Aranżacja niejednokrotnie warunkuje sukces eventu i ma szczególne znaczenie w przypadku wydarzeń o charakterze rozrywkowym, które nie oferują wysokiej wartości merytorycznej, a ich celem jest zapewnienie gościom niezapomnianych wrażeń i przyjaznej atmosfery.

Przestrzeń oraz to, jak została ona zaaranżowana mają bezpośredni wpływ na zachowania ludzi i procesy komunikacyjne między nimi. To, w jaki sposób zaprojektowano i urządzono dane miejsce, ma przełożenie na klimat, charakter i przede wszystkim sukces imprezy. Scenografia wydarzenia jest pierwszą fizyczną styczną eventu z jego uczestnikami, to ona ma wywołać u nich odpowiednie emocje. W zależności od charakteru imprezy będzie to efekt zaskoczenia, wrażenie spokoju, ekskluzywności czy też imprezy o charakterze alternatywnym. O czym zatem trzeba pamiętać by nasi goście czuli się swobodnie, a przestrzeń była efektywnie i efektownie wykorzystana?

Tworzenie koncepcji scenograficznej
Pracując nad aranżacją należy pamiętać, że wybór miejsca ma kluczowe znaczenie. Niektóre przestrzenie stworzone zostały tak, by były w pełni elastyczne i dawały nieograniczone możliwości scenograficzne (np. studia). Inne z kolei, powstałe pierwotnie do odmiennych wykorzystań, dopiero z czasem, przypadkowo stały się miejscami częstych organizacji imprez (np. miejsca użyteczności publicznej, zabytki, stare zakłady przemysłowe). Te drugie mają na tyle silny charakter, że często same nadają styl imprezie.
Koncepcja scenograficzna tworzona jest zazwyczaj…
Czytaj cały artykuł, który pochodzi z magazynu Event Manager News nr 3 | sierpień 2013

Udostępnij.

Napisz odpowiedź