Design? Zacznijmy od podstaw.

0

Sukces wydarzenia zależy w dużej mierze od sposobu zaprojektowania przestrzeni spotkania biznesowego, na który ogromny wpływ ma doświadczenie, kreatywność i wiedza event managera. Aby wprowadzić uczestników w odpowiedni nastrój, który będzie stymulował postawy otwarte na zawieranie znajomości i kreatywny dialog, nie wystarczy zapewnić dużej ilości wysokoprocentowych trunków.

Trzeba posiąść sztukę komponowania wydarzenia tak, by spełniało ono oczekiwania zarówno kierownictwa firmy jak i zaproszonych gości. Należy w tym celu korzystać z zasobów wiedzy czerpanych z wielu dyscyplin, takich jak: psychologia, architektura wnętrz, historia sztuki oraz wiedza o designie. Na polskim rynku eventowym najbardziej widoczne są braki w edukacji na temat roli designu w przestrzeni publicznej i prywatnej, które powodują trudności w znalezieniu odpowiedzi na pytanie: Czym właściwie jest dobry design? Brak świadomości w tym zakresie rodzi kolejną wątpliwość: Po co wydawać więcej pieniędzy na wyposażenie eventu skoro można ich wydać mniej?

Wiek XXI został nazwany przez ekspertów mianem „ery designu”. Jeszcze nie tak dawno dobra stylistyka zarezerwowana była dla wąskich elit społecznych, podczas gdy pozostałym odbiorcom rynek proponował lepszą bądź gorszą przeciętność.

Estetyczny i niebanalny wygląd otoczenia, w którym się znajdujemy jest jednym z decydujących czynników składających się na doświadczenie komfortu, luksusu, ekskluzywności i przynależności do grupy społecznej o wyjątkowym statusie. Dlatego też część graczy na rynku zdecydowała się na wykorzystanie tego mechanizmu w swoich strategiach marketingowych. Inwestowanie w design komunikacji, design produktów czy design logistyki stało się dla nich kluczem do zwiększenia udziałów w rynku i zdystansowania konkurencji. Taka taktyka okazała się…
Czytaj cały artykuł, który pochodzi z magazynu Event Manager News nr 1 | czerwiec 2013

Udostępnij.

Napisz odpowiedź