Event Manager News nr 11 | kwiecień 2014

0

Magazyn Event Manager News nr 11 okładkaBrief, spotkanie, oferta. Planowanie, realizacja, podsumowanie. Scenariusz zawsze ten sam, nieco nudny, mocno przewidywalny. Czy to wina event managerów, którzy są mało kreatywni czy może klientów, których budżet, a częściej lęk przed nieznanym, powoduje, iż ciekawe pomysły lądują w szufladzie? Bywa, że jedno i drugie. Wielokrotnie słyszymy od zleceniodawców, że oczekują czegoś nowego i inspirującego, ale często boją się podjąć ryzyko i koniec końców wracają do schematu. Ostatnio zauważyłam, że to podejście się zmienia, a część agencji realizuje coraz bardziej odważne projekty. Patrząc jednak na wydarzenia zagraniczne nadal czuję lekki niedosyt. Licząc zatem, iż ten niedosyt zostanie wkrótce zaspokojony, zacytuję jednego z autorów artykułu z bieżącego numeru: „Podobno Paulo Coelho twierdzi, że emocje są jak dzikie konie. Ludzie pracujący w branży eventowej rozumieją to jak nikt inny, bo często na takiego konia, chcąc nie chcąc, muszą postawić. Tyle tylko, że biorąc udział w ciągle tej samej gonitwie, zabieramy widzom element, bez którego nie mogą żyć – emocje i element zaskoczenia”. A zatem do dzieła – niech im zapiera dech!

Czytaj kwietniowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz kwietniowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze kwietniowym:
1. Okiem event managera – Bazujemy na emocjach
To my decydujemy o scenariuszu, aktorach i oprawie naszego teatru. A przynajmniej w teorii… Teoria powstaje w briefie. Nie ma w tym nic dziwnego, że klient pomija w nim pewne kwestie. Szczególnie te, z zakresu których nie ma i nie musi mieć wiedzy. W końcu stare, polskie powiedzenie mówi: „od czego mam agencję!”.

2. Okiem event managera – Eko eventy – moda czy konieczność?
Ekologia z impetem wkroczyła w nasze życie – świeża, zdrowa żywność, „fit” lifestyle, ubrania z naturalnych materiałów, segregacja śmieci i ich przetwarzanie, ochrona środowiska, drugie życie starych rzeczy… to wszystko dziś jest ważne i koniecznie! Zrodziła się moda słuszna i potrzebna.

3. Okiem podwykonawcy – Kto rzeczywiście prowadzi imprezę?
Pierwsze pytanie, które powinniśmy sobie postawić brzmi: dlaczego potrzebujemy na imprezie „gwiazdy”? W przypadku oficjalnych otwarć, wymagania nie są wysokie – może to zrobić niemal każdy, kto odrobinę mówi po polsku i ma prezencję. Jeżeli jednak chodzi o poprowadzenie dłuższego wydarzenia, trzeba temu zagadnieniu poświęcić nieco więcej uwagi.

4. Okiem podwykonawcy – Wisienka na torcie
Na każde wydarzenie składa się wiele elementów. Budujemy atmosferę za pomocą scenografii, multimediów i występów artystycznych, które mają wytworzyć niepowtarzalny klimat naszego eventu. Na długiej liście atrakcji jest jednak coś, co pojawia się tylko na chwilę i zajmuje w harmonogramie zaledwie kilkanaście minut, ale powoduje, że na moment się zatrzymujemy i pozwalamy, aby to niezwykłe widowisko całkiem nas pochłonęło. To taka przysłowiowa wisienka na torcie, na którą czekali wszyscy goście. Ten tekst jest próbą przybliżenia trudnej i pięknej pracy pirotechników – twórców magicznych pokazów sztucznych ogni.

5. Okiem podwykonawcy – Współpraca na szczeblu międzynarodowym – istotna zwłaszcza w sytuacjach wyjątkowych
Bliska współpraca między managerem artysty i event plannerem z kraju goszczącego, stanowi podstawę sukcesu całej realizacji, szczególnie w sytuacjach wyjątkowych, w których wiedza na temat kultury i obyczajów danego miejsca jest nieodzowna.

6. Okiem prawnika – Zatrudniasz artystę? Podpisz umowę
Występy artystów stanowią nieodzowny element eventów promocyjnych, imprez firmowych, ceremonii wręczania nagród, gali, bankietów oraz co oczywiste, festiwali i wydarzeń muzycznych. Umowne usystematyzowanie wzajemnych świadczeń jest w interesie organizatora, na którym ciąży odpowiedzialność za prawidłową realizację eventu względem klienta oraz uczestników.

7. Case Study – Marketplace of Innovations 2013
Projekt realizowany przez Events Design dla BASF Polska.

8. Inspiracje… eksploracja przestrzeni eventowych
Ciekawe lokalizacje pod organizację wszelkiego rodzaju wydarzeń.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź