Event Manager News nr 12 | maj 2014

0

Magazyn Event Manager News nr 12 okładkaJak podczas wyjazdu integracyjnego zacieśniać więzi bez ryzyka utraty pracy? Każdy z pewnością spotkał się z artykułami dotyczącymi wybryków, jakie towarzyszą takim spotkaniom, zna ciemne strony integracji z autopsji lub oglądał film „Wyjazd integracyjny” w reżyserii Przemysława Angermana. W tym numerze, pod tym samym tytułem, co polska produkcja kinowa z 2011 roku, skupimy się jednak głównie na pozytywach, bo tę mroczną stronę, każdy kto pracuje w eventach dobrze już zna… Opowiemy o podstawowych zasadach savoir vivre, które przydadzą się także w życiu codziennym i zastanowimy się nad formami integracji, które prócz zabawy, dostarczą także cennych informacji o pracownikach, zgrają zespół lub spotęgują kreatywność. Zapytamy o opinię event managerów, hotelarzy i samych zleceniodawców, a także przeanalizujemy kwestię rozliczania tego typu spotkań. Nie zabraknie również anegdot i „opowieści dziwnej treści”, których powstawaniu, tak luźna i nieformalna atmosfera, jaka panuje podczas firmowego wyjazdu, niewątpliwie bardzo sprzyja.

Czytaj majowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz majowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze majowym – jubileuszowym!:
1. Okiem eksperta – Bazujemy na emocjach
Wyjazd integracyjny zwykle bardziej kojarzy się z filmem o tym samym tytule niż z poważnym spotkaniem czy szkoleniem sprzedażowym. Niemniej jednak, coraz więcej firm kładzie nacisk na kształcenie i integrację zespołów swoich pracowników, niżeli tylko zabawę. Wychodząc z tego założenia, wyjeżdżając z firmą do hotelu, nadal jesteśmy w pracy i obowiązują nas zasady służbowego savoir vivre.

2. Okiem event managera – Innowacyjne eventy muzyczne – nowa odsłona integracji
Pieniądze to nie wszystko… Tak, w dużym uproszczeniu, można określić cel organizowania imprez integracyjnych w firmach i instytucjach. W dzisiejszych czasach największym kapitałem każdej firmy są, a przynajmniej powinni być, jej pracownicy. W związku z czym, aby osiągnąć sukces należy w szczególności zwracać uwagę na aspekt efektywnej współpracy w zespole, budowania odpowiedniej kultury organizacyjnej oraz rozwój i podnoszenie umiejętności pracowników. Niestety, odwiecznym problemem każdego managera/lidera jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu motywacji pracowników, zaangażowania w realizowane zadania oraz dobrych relacji ze współpracownikami.

3. Okiem event managera – Sprzedaż eventów do dużych korpo – bieg z przeszkodami
Bogate portfolio agencji, która pracuje z największymi korporacjami tego kraju, robi wrażenie, prawda? Marzysz, aby zorganizować event z wyższej półki, na 1000 osób, dla dużej korporacji. Z dużą ilością techniki, z wielkimi gwiazdami, z nowinkami technologicznymi. Taki „na wypasie” – gdzie emocje towarzyszące wydarzeniu, będą jeszcze długo utrzymywać się w pamięci Twojej i klienta. Taki, który da Ci duże pole do popisu w zakresie możliwości zastosowania multimediów, świateł i dźwięków. Tak, tak – taka impreza z rozmachem, z budżetem sześciocyfrowym. Hmm…. żyć nie umierać! Oj tak – marzysz i ofertujesz. Zanim jednak do tego dojdzie… ścieżka zdrowia, czyli sprzedaż eventów w praktyce.

4. Okiem podwykonawcy – Grywalizacja
Grywalizacja – to słowo, już od jakiegoś czasu na zachodzie, a w Polsce od stosunkowo niedawna, robi ogromną furorę. Samo zjawisko jest gorącym trendem biznesowym (grywalizacja bizesowa) i staje się odpowiedzią na wiele potrzeb profesjonalistów różnych dziedzin. Nic w tym dziwnego, bo to recepta, jak sprawić, by chciało się chcieć.

5. Okiem podwykonawcy – Współpraca na szczeblu międzynarodowym – istotna zwłaszcza w sytuacjach wyjątkowych
Bliska współpraca między managerem artysty i event plannerem z kraju goszczącego, stanowi podstawę sukcesu całej realizacji, szczególnie w sytuacjach wyjątkowych, w których wiedza na temat kultury i obyczajów danego miejsca jest nieodzowna.

6. Okiem podwykonawcy – Pół żartem, pół serio, czyli najśmieszniejsze imprezowe sytuacje prosto z życia…
Wyjazdom integracyjnym zazwyczaj towarzyszy atmosfera radości i zabawy. Często, uczestnicy wyjazdu prowokują niezliczone, zabawne sytuacje. Poznać koleżanki i kolegów z pracy w otoczeniu innym niż firma i codzienne obowiązki to kwintesencja dobrze pojętej integracji.

7. Okiem hotelarza – Goście, goście…
O imprezach i spotkaniach integracyjnych, z perspektywy obiektu goszczącego, opowiada Mariusz Paszkiel, dyrektor sprzedaży Hotelu Ossa Congress & Spa.

8. Okiem zleceniodawcy – Spotkania firmowe z perspektywy zleceniodawcy
O wydarzeniach firmowych rozmawiamy z Magdaleną Wrzesińską z Departamentu Marketingu Grupy Aviva w Polsce.

9. Okiem prawnika – Opodatkowanie imprez firmowych
Kilka miesięcy temu poddaliśmy analizie temat opodatkowania udziału pracowników w imprezach integracyjnych, spotkaniach firmowych, wigiliach i tym podobnych wydarzeniach oraz związane z nim konsekwencje podatkowe dla pracownika. Na podatkowe aspekty organizacji wyjazdów warto również spojrzeć okiem organizatora. W tym zakresie pojawiają się przede wszystkim dwa zagadnienia, mające często niemały wymiar ekonomiczny. Pierwszym jest możliwość zaliczania wydatków poniesionych przez organizatora wyjazdu w podatkowe koszty uzyskania przychodu, drugim zaś, możliwość odliczania podatku VAT wynikającego z faktur związanych z organizacją.

10. Case Study – Spotkanie branży budowlanej i deweloperskiej oraz regaty Adriabuild 2013
Projekt realizowany przez Forsail Yachting Incentive dla branży budowlano-deweloperskiej.

11. Inspiracje… Cyfrowe kurtyny wodne
Efekt WOW powodowany zastosowaniem cyfrowych wodospadów graficznych.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź