Event Manager News nr 2 | lipiec 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 2 okładkaNa naszych oczach sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą, ulega całkowitemu przeobrażeniu” (Art. Nowa generacja spotkań, Mikołaj Wróblewski, NextGen Meetings). W dobie stałego dostępu do sieci i nowych technologii wszystko staje się szybsze i prostsze, dostępne na wyciągnięcie ręki. Nadążanie za postępem nie wszystkim jednak udaje się w równym stopniu. Branża MICE, postrzegana jako jedna z bardziej innowacyjnych, musi podejmować szczególne starania, aby sprostać coraz bardziej wygórowanym oczekiwaniom swoich klientów. Dziś organizacja miejsca, dobrego cateringu i atrakcji w postaci zespołu z górnej półki to za mało. Liczą się multimedia, interakcja z uczestnikami poprzez aplikacje mobilne i efekt „wow”, który zobaczą nie tylko goście eventu, ale także tysiące, a może nawet miliony osób, za pośrednictwem transmisji online. W lipcowym numerze jedynie „muśniemy” szerokie zagadnienie organizacji wydarzeń w sieci, mając jednak nadzieję na zainspirowanie Was do stałego poszerzania horyzontów i odkrycia nowych technologii, które wykorzystać można w świecie eventów.

Czytaj lipcowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz lipcowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze lipcowym:
1. Okiem technika – Nowa generacja spotkań
Uczestnictwo w konferencjach i targach może przestać być atrakcyjne dla osób, które potrafią dotrzeć do interesujących dla nich informacji za pomocą kilku kliknięć myszką. Aby odwiedzali imprezy i byli ich aktywnymi uczestnikami, aby to było dla nich ciekawe i zachęciło do angażowania się, spełnione muszą być pewne warunki, które nie były istotne jeszcze kilka lat temu.

2. Okiem marketingowca – Wirtualne wydarzenie – sprawa prosta czy wyzwanie?
Sieciowa rzeczywistość z impetem wkracza w życie codzienne, a wydarzenia odbywające się dotychczas w „realu” przenoszone są coraz częściej do świata wirtualnego.

3. Okiem technika – Na najwyższym poziomie, czyli event w chmurach
Podczas planowania wydarzenia lub kampanii on-line, wręcz niewyobrażalnym błędem jest zmarginalizowanie zaplecza IT, czyli infrastruktury pozwalającej na realizację zaplanowanych działań promocyjnych.

4. Okiem redakcji – Zobacz, dotknij, polub mnie!
Serwisy społecznościowe przyciągają każdego dnia miliony użytkowników, którzy chcą podzielić się z resztą świata swoimi przemyśleniami, wrażeniami i emocjami. Komentowanie i „lajkowanie” postów to bardzo popularny sposób wyrażania opinii w wirtualnym świecie. A gdyby tak przenieść taką możliwość do „realu”, umożliwiając uczestnikom wydarzeń ocenianie miejsc, osób i atrakcji w czasie rzeczywistym, i to bez użycia komputera czy smartphona?

5. Okiem hotelarza – Hotele nowej ery
O trendach i rozwoju wiele się mówi, ale rzeczywistość jest inna, jest smutna. Wiele hoteli tylko deklaruje bezpłatny i szybki dostęp do sieci, podczas gdy w istocie oferują one bardzo limitowaną prędkość w oparciu o starą infrastrukturę i niefortunnie rozmieszczone punkty dostępu. Pojawiają się jednak rozwiązania zapewniające gościom wyłączność do źródła internetu.

6. Okiem technika – Jak jakość sieci mobilnej wpływa na odbiór eventu
Dostępność szerokopasmowego internetu i inteligentnych urządzeń wzmaga oczekiwania konsumentów względem jakości sieci. Jednak aż 60% użytkowników smartfonów ma problemy z siecią conajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy Ericsson. Sytuacja staje się jeszcze gorsza, gdy w trakcie imprez masowych ogromna liczba smartfonów łączy się z tą samą stacją bazową. Nie bez przyczyny stadion, zdaniem konsumentów, jest jednym z najgorszych miejsc zarówno dla prowadzenia połączeń głosowych jak i łączenia się z internetem.

7. Okiem event managera – Precyzyjne łowy w sieci
Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Webex, Foursquare i wiele, wiele innych. Te narzędzia coraz częściej wywołują duże podekscytowanie u klientów. Z jednej strony zasięg, możliwości i globalny charakter zachwycają, fascynują i wciągają. Z drugiej natomiast strony, błędnie dobrane do eventu narzędzia, źle zaprojektowane rozwiązania i niekonsekwentne egzekwowanie ustalonych reguł, mogą nie tylko nie przynieść oczekiwanych korzyści, ale i odbić się potężną czkawką zbyt dużym entuzjastom.

8. Inspiracje… rozwiązania interaktywne i networking
Przegląd narzędzi oferowanych przez NextGen Meetings.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź