Event Manager News nr 3 | sierpień 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 3 okładkaŻycie pełne pasji i nowych wyzwań to jeden z powodów, wymienianych przez osoby chcące związać swoją karierę z branżą MICE. Inne częste przyczyny to chęć poznawania ciekawych ludzi i odkrywania nowych miejsc, pociąg do adrenaliny i poczucie, że każdy dzień będzie pełen nowych emocji i wrażeń. To wszystko znajduje swoje potwierdzenie w rzeczywistości. Równolegle jednak, funkcjonuje również druga, ciemniejsza strona medalu. Jest nią świadomość istnienia wielu czynników kształtujących finalny efekt eventu, na które nie mamy wpływu. Bo jak uchronić się przed nietrzeźwym podwykonawcą, baletnicą łamiącą nogę podczas występu czy wreszcie brzydką pogodą? Event żyje własnym życiem, przynosi wiele stresów i nieoczekiwanych zwrotów akcji, ale przede wszystkim wymaga niezwykle precyzyjnej i sprawnej organizacji. W sierpniowym numerze Event Manager News zajrzymy za kulisy wydarzeń i sprawdzimy, jak sprawnie zarządzać projektem, dobierać zespół i podwykonawców, kreować przestrzeń i budować efektowny scenariusz. Wszystko po to, by przewidzieć nieprzewidywalne…

Czytaj sierpniowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz sierpniowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze sierpniowym:
1. Okiem stratega – Od potrzeby biznesowej do przetargu
Kto odpowiada za zakupy usług MICE? Ile czasu zajmują przetargi? Do ilu firm wysyłane są zapytania? Czy firmy ograniczają wydatki na eventy? Sprawdziliśmy, jak zmienia się organizacja wydarzeń w firmach.

2. Okiem event managera – Podwykonawca – silne ogniwo w łańcuchu eventowym
Fotograf, animator, konferansjer, scenograf, artyści, prelegenci, hostessy, grafik, drukarnia, catering, technika, ochrona… Firmy małe, średnie i duże. Kim są? Jak się z nimi pracuje i jak ważni są w łańcuchu zleceń od eventu po realizację? Jakie łączą nas z nimi relacje? Gdzie pojawiają się tarcia, a gdzie trzeba odpuścić, aby zyskać? Jak grać, aby razem wygrywać?

3. Okiem event managera – Wespół w zespół
Dobry brief, świetny pomysł i angażująca formuła to wskaźniki, które często są brane pod uwagę przy ocenie skuteczności eventu. Warto jednak pamiętać, że elementem, od którego zależy najwięcej, jest zespół, który tworzy imprezę. To jego umiejętności przekładają się na efekt finalny. Ten doraźny i ten długoterminowy.

4. Okiem kreatora – Aranżacja przestrzeni
Czyste cztery ściany, zabytkowa kamienica czy hala fabryczna – jeszcze kilka lat temu klientom wystarczała po prostu ciekawa przestrzeń na organizację wydarzenia – dziś, dobry event nie obejdzie się bez odpowiedniej aranżacji. Podstawowe scenograficzne know-how jest niezbędne każdemu event managerowi. Aranżacja niejednokrotnie warunkuje sukces eventu i ma szczególne znaczenie w przypadku wydarzeń o charakterze rozrywkowym, które nie oferują wysokiej wartości merytorycznej, a ich celem jest zapewnienie gościom niezapomnianych wrażeń i przyjaznej atmosfery.

5. Okiem event managera – Scenariusz – konstrukcja rzeczywistości w oparciu o emocje
Najważniejszą istotą tworzenia scenariusza, takim „day one”, jest POMYSŁ na dany event. To on determinuje całość działań, wyznacza kierunek, w którym podążymy tworząc wzór na udane wydarzenie.

6. Okiem prawnika – Organizacja eventu od strony prawnej
Kiedy wpadamy na pomysł organizacji eventu lub dostajemy zlecenie jego organizacji od klienta, rzadko jesteśmy w stanie precyzyjnie przewidzieć ostateczny zakres prac i kosztów, które będą z tym związane. Najczęściej przyczyną takiego stanu są niespodziewane wydatki i dodatkowy nakład pracy, spowodowane wydarzeniami których przewidzieć nie sposób, ale których skutki można często ograniczyć zawierając precyzyjne umowy, dostosowane do konkretnych okoliczności danego eventu. Warto pamiętać, że takie umowy nie tylko zabezpieczają organizatora pod względem prawnym, ale wprowadzają również pewien porządek organizacyjny w przygotowania do realizacji imprezy.

7. Okiem event managera – Zarządzanie projektem eventowym
Event to wydarzenie ukierunkowane na osiągnięcie określonego celu. Jest jednym z narzędzi marketingowych, zdobywających sobie coraz większą rzeszę zwolenników. Firmy, które organizują lub zlecają organizację profesjonalnych wydarzeń specjalnych znają wartość bezpośredniego dotarcia do swojego otoczenia biznesowego, możliwego dzięki wykorzystaniu tego narzędzia.

8. Okiem marketingowca – Sztuka nie dla sztuki
Event marketing jest instrumentem promocji, służącym do komunikacji firmy z otoczeniem zewnętrznym, dlatego nie można zapominać, że ma on swój konkretny cel do zrealizowania.

9. Case Study – ING Konferencja roczna 2012
Projekt konferencji organizowanej dla ING Usługi Finansowe S.A. przez endorfina events.

10. Inspiracje… narzędzia przetargowe
Przegląd narzędzi oferowanych przez platformę przetargową Globalincentive.pl.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź