Event Manager News nr 4 | wrzesień 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 4 okładkaZa nami gorące lato, pełne równie gorących koncertów i festiwali, które zgromadziły wielotysięczną publikę. Zapewne każdemu udało się znaleźć coś, co spełniło jego oczekiwania – nie każdy jednak spoglądał na te wydarzenia jednakowo. Przedstawiciele branży eventowej, prócz wartości artystycznej, dostrzegali także profesjonalizm ekip technicznych, trud organizatorów, sprawną komunikację projektu, ale także błędy i potknięcia. We wrześniowym numerze Event Manager News, pod wiele mówiącym hasłem „Turn the music on”, przyjrzymy się kulisom wydarzeń muzycznych. Zdefiniujemy pojęcie marketingu muzycznego i zajrzymy do garderoby artysty, pytając o jego oczekiwania względem organizatora. Omówimy również aspekty prawne korzystania z wizerunku oraz budowanie przewagi konkurencyjnej, mającej źródło w profesjonalnym wykonywaniu działalności, w tym dopełnianiu formalności i uzyskiwaniu niezbędnych licencji i pozwoleń.

Czytaj wrześniowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz wrześniowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze wrześniowym:
1. Okiem marketingowca – Rola muzyki w komunikacji marki
Sport, muzyka, film – to pasje, którymi emocjonuje się większość społeczeństwa. Także w Polsce monitoruje się konsumentów cyklicznymi badaniami na ten temat. Sport został już doceniony, jako element, a nawet podstawa, strategii marketingowych budujących więź odbiorcy z marką na różnych płaszczyznach. Film, rozumiany i jako forma komunikacji reklamowej, i jako źródło inspiracji dla przekazu kreatywnego, to chleb powszedni świata marketingu. A muzyka? Muzyka jest wszędzie. Dlatego jest tak efektywnym nośnikiem komunikacji z rynkiem, co wreszcie zaczyna być dostrzegane i przez polskich marketerów.

2. Okiem artysty – ZAiKS, komu, za co i dlaczego?
W związku z organizacją eventu spotkać się można z korzystaniem z utworów na kilku polach eksploatacji, które to pojęcie oznacza, w skrócie mówiąc, techniczne sposoby komunikowania utworu publiczności.

3. Okiem artysty – Blaski i cienie współpracy agencja/manager/artysta
Są sprawy proste, o których zapominamy. Tematy błahe, na które nie zwracamy uwagi. Kwestie drażliwe, które można wyeliminować. Współpraca z impresariatem i artystami budzi wiele, czasem zupełnie niepotrzebnych, emocji. Wszystko w naszych kontaktach powinno być jasne i bezproblemowe. Nie zawsze jest. Porozmawiajmy o tym otwarcie.

4. Okiem event managera – Między garderobą a sceną, czyli słowo o współpracy z muzykami
Udany koncert składa się z kilku kluczowych elementów. Trudno o dobre widowisko bez odpowiedniej lokalizacji, logistyki, nagłośnienia i oświetlenia, obsługi technicznej, ochrony, promocji, dystrybucji biletów lub zaproszeń i sprawnie pracującego zespołu. Dobre planowanie i konsekwentna – oparta często na sprawdzonych schematach – realizacja bez wątpienia daje nam spore szanse na powodzenie. Jednak na początku tej listy znaleźć się muszą artyści – to im podporządkowane są wszystkie pozostałe elementy. Oni też są najmniej przewidywalni.

5. Okiem technika – Departament dźwięku
Jednym z niezbędnych elementów udanego eventu jest niewątpliwie nagłośnienie. Mało doceniany, w większości przypadków departament dźwięku, ma kluczowe znaczenie dla powodzenia realizowanego projektu, zwłaszcza w przypadku wydarzeń bogatych w oprawę artystyczną. Gdy wszystko działa bez zarzutu, zwykle nie zwracamy na niego uwagi, jednak gdy coś pójdzie niezgodnie z planem, jego znaczenie zdaje się być kluczowe.

6. Okiem prawnika – Wizerunek w materiałach promujących i relacjonujących przebieg eventu
Organizacja eventów, także imprez muzycznych, w praktyce obejmuje swoim zakresem działania, które wiążą się z wykorzystaniem wizerunku osób biorących udział w takim wydarzeniu. Dotyczy to w szczególności wykorzystania zdjęć i filmów, zawierających wizerunek, w reklamie i promocji eventu (np. zdjęcia na plakatach lub biletach, zdjęcia i filmy zamieszczane na stronach internetowych), w materiałach relacjonujących przebieg takiego wydarzenia w prasie lub dla celów autopromocji organizatora (np. poprzez zamieszczenie na stronach internetowych organizatora, w portfolio lub w ofercie kierowanej do potencjalnych klientów).

7. Case Study – 20. jubileuszowa Gala Paszportów Polityki za 2012r.
Projekt Gali organizowanej dla wydawnictwa tygodnika „Polityka” przez agencję Allegro.

8. Inspiracje… konstrukcje sceniczne
Przegląd konstrukcji scenicznych oferowanych przez Aram Multimedia.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź