Event Manager News nr 6 | listopad 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 6 okładkaMocno sugestywny tytuł listopadowego numeru Event Manager News może rodzić wiele skojarzeń i emocji. I o to chodzi! Największą bowiem korzyścią, jaką może odnieść sponsor, jest dotarcie do serc konsumentów, pojawienie się w ich myślach i wreszcie, zaszczepienie w nich potrzeby nabycia produktów czy usług danej firmy. Sponsorowanie kultury, sztuki czy sportu ma na celu osiągnięcie różnego rodzaju profitów, które mają ostatecznie doprowadzić do lepszych wyników ekonomicznych głównego zainteresowanego. Co zatem zrobić, by uzyskać przychylność partnerów i środki na realizację przedsięwzięć? Nie podamy gotowej recepty, ponieważ każde wydarzenie ma inną charakterystykę, a każdy sponsor inne założenia, jakimi kieruje się przy wyborze ofert, od których ugina się jego biurko. Pokażemy jednak, na co zwrócić uwagę, co może nas zdyskwalifikować, a co pomóc osiągnąć cel i wybić się z tłumu. Jak w każdym numerze, i tym razem, przeanalizujemy także prawne aspekty dotyczące tego zagadnienia.

Czytaj listopadowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz listopadowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze listopadowym:
1. Okiem event managera – Szukasz sponsorów? Znajduj partnerów
Sponsoring to jedna z najbardziej newralgicznych kwestii przy realizacji koncertów, spotkań, konferencji czy kongresów. Dla wielu, sponsor to wciąż kura znosząca złote jajka, jednak w dzisiejszych czasach, efektywne kontakty powinny opierać się na partnerstwie. Dzięki temu możemy zyskać nie tylko w kontekście jednorazowego projektu, ale także dłuższej współpracy.

2. Okiem marketingowca – Zagrajmy w skojarzenia
Rozpoczynając działania sponsoringowe należy pamiętać, że obie strony powinny czerpać z tej współpracy korzyści. Sponsorowany ma możliwość realizacji założonego projektu, a sponsor otrzymuje określoną formę reklamy oraz korzyści wizerunkowe tzw. transfer wizerunkowy.

3. Okiem marketingowca – ROI w event marketingu, czyli jak skutecznie prowadzić efektywne akcje sponsoringowe
Dla firm profesjonalnie oferujących kampanie event marketingowe zaproponowanie klientowi najlepszej formuły działań sponsoringowych to bardzo odpowiedzialne zadanie. Odpowiedzialne, z uwagi na fakt, iż na koniec dnia nasz klient będzie chciał zobaczyć jak najlepszy zwrot z poniesionej inwestycji (ROI). Jeśli będzie on odpowiednio wysoki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będzie to jego ostatnie zlecenie.

4. Okiem redakcji – Patronat honorowy
Organizacja dużego wydarzenia to bardzo skomplikowana logistyczna układanka. Jednym z jej istotnych elementów jest pozyskanie sponsorów na realizację naszego wydarzenia, dzięki którym uzyskamy świadczenia finansowe lub rzeczowe. Warto jednak pamiętać, że równie ważni są patroni (medialni, branżowi czy honorowi), którzy wspierają nas siłą swojej marki lub prestiżem znanej osoby lub instytucji.

5. Okiem prawnika – Prawne aspekty reklamy i sponsoringu w ramach eventów
Eventy prawie zawsze w większym lub mniejszym stopniu służą celom reklamowym. Nawet jeśli dane wydarzenie nie jest imprezą o charakterze stricte promocyjnym, to i tak zazwyczaj w jego organizację są zaangażowani sponsorzy czy patroni medialni. Kwestia reklamy i sponsoringu dotyczy więc niemal każdego event managera – stąd warto znać ją także od strony prawnej.

6. Case Study – Generali Deyna Cup
Projekt eventu sportowego organizowanego dla Generali przez agencję El Padre.

7. Inspiracje… branding namiotów sferycznych
Powierzchnia namiotów sferycznych może zostać wykorzystana, jako nieszablonowy środek przekazu do prezentacji konkretnych treści, brandingu firmy lub kolorystyki współgrającej z identyfikacją wizualną wydarzenia.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź