Event Manager News nr 7 | grudzień 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 7 okładkaLokalizacja jest jednym z podstawowych elementów eventu. Jej wygląd, dostępność czy standard, mogą zadecydować o powodzeniu wydarzenia i jego odbiorze w oczach uczestników. Efekt końcowy, często zależy od sprawnej współpracy obiektu z pracownikami organizatora. Niestety, komunikacja na linii hotel – agencja często nie przebiega tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Mimo, iż wina za ewentualne niedociągnięcia i nieporozumienia zwykle leży po obu stronach, nikt nie chce brać na siebie odpowiedzialności. W tym numerze zastanowimy się nad rozwiązaniem kwestii spornych i sposobami usprawnienia przyszłej współpracy. Będą Państwo mogli zapoznać się także z najnowszymi trendami na rynku hotelarskim oraz badaniami dotyczącymi kierunku, w jakim zmierza branża spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych, opracowanymi na zlecenie Grupy Hotelowej Orbis. Moje zainteresowanie wzbudził przede wszystkim artykuł na temat aranżacji nietypowych przestrzeni wraz z fotografiami obiektu „przed” i „po” realizacji, które unaoczniają, jak kreatywny scenograf może odmienić, często trudne lub nieciekawe, venue.

Czytaj grudniowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz grudniowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze grudniowym:
1. Okiem podwykonawcy – Przestrzeń targowa bez granic
Specjaliści branży eventowej nie zawsze zdają sobie sprawę z możliwości, jakie oferują nowoczesne przestrzenie targowe. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił spektakularny rozwój przemysłu targowego w Polsce – powstało wiele nowoczesnych ośrodków targowych, a branża konsekwentnie wprowadza europejskie standardy. Wg danych Polskiej Izby Przemysłu Targowego tylko w 2012 roku przyrost dostępnej powierzchni ekspozycyjnej wyniósł 43,2 tys. mkw.

2. Okiem kreatora – Eksponuj, ukrywaj, kreuj, czyli jak radzić sobie z nietypowymi lokalizacjami
Nietypowa lokalizacja nie jest naszym wrogiem. Często może stać się najlepszym przyjacielem i pomóc stworzyć niepowtarzalny klimat. Dlaczego czasami powinniśmy proponować klientom offowe czy też industrialne lokalizacje? Co zrobić z trudnym do aranżacji miejscem narzuconym przez klienta?

3. Okiem marketingowca – Jak hotele odpowiadają na pytania e-mailowe?
O znaczeniu internetu w marketingu usług hotelarskich nie trzeba nikogo przekonywać. Staje się on efektywnym narzędziem promocji i dystrybucji produktu dla wszystkich obiektów hotelarskich. Coraz większa grupa hotelarzy wykorzystuje własne strony www do bezpośredniej sprzedaży usług (rezygnując z kosztownych pośredników). A przy sprzedaży bezpośredniej olbrzymią rolę, poza funkcjonalnością samej strony, odgrywa jakość i czas odpowiedzi na zapytania e-mailowe potencjalnych klientów.

4. Okiem event managera – 7 grzechów głównych w relacjach agencja-hotel
Relacje na linii agencja – hotel nie zawsze należą do najłatwiejszych. Co istotne – obie strony mają wiele na sumieniu. Warto uświadomić sobie kilka najważniejszych grzechów we współpracy. Dzięki temu mamy szanse na wspólne budowanie biznesu i właściwą obsługę klientów.

5.  Okiem hotelarza – Wokół trendów – w jakim kierunku zmierza hotelarstwo w Polsce?
28 listopada 2013r. w Warszawie, 250 uczestników – hotelarzy, przedstawicieli organizacji turystycznych, banków, funduszy inwestycyjnych, deweloperów oraz mediów – wzięło udział w konferencji Hotel Trends Poland 2013 zorganizowanej przez miesięcznik Hotelarz. To najważniejsze spotkanie branży, w tym roku odbyło się w hotelu Sofitel Warsaw Victoria.

6. Okiem hotelarza – Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych
Grupa Hotelowa Orbis zaprezentowała swój najnowszy raport branżowy. Oryginalność miejsca, dobra lokalizacja hotelu, jakość usług, personalizacja i elastyczność w kontaktach to najważniejsze cechy oferty poszukiwane przez meeting plannerów. Jak wynika z badań w 2014 roku wydatki na wyjazdy motywacyjne i targi będą rosły.

7. Okiem prawnika – Odpowiedzialność hotelu wobec gości
Organizacja eventu często wiąże się z różnorodnymi sprawami pobocznymi – szczególne znaczenie organizacyjne i prawne ma kwestia zakwaterowania uczestników w trakcie trwania imprezy. Podczas pobytu w hotelu lub podobnym zakładzie istnieje ryzyko poniesienia przez uczestnika szkód związanych z tym pobytem.

8. Case Study – Haxel VIP Adventure: Ladakh. Na dachu świata
Projekt wyjazdu motywacyjnego organizowanego dla firmy z branży motoryzacyjnej przez Haxel Events & Incentive.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź