Jakość sieci mobilnej a odbiór eventu

0

Dostępność szerokopasmowego internetu i inteligentnych urządzeń wzmaga oczekiwania konsumentów względem jakości sieci. Jednak aż 60% użytkowników smartfonów ma problemy z siecią conajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy Ericsson. Sytuacja staje się jeszcze gorsza, gdy w trakcie imprez masowych ogromna liczba smartfonów łączy się z tą samą stacją bazową. Nie bez przyczyny stadion, zdaniem konsumentów, jest jednym z najgorszych miejsc zarówno dla prowadzenia połączeń głosowych jak i łączenia się z internetem.

Podczas Mobile World Congress 2013 w Barcelonie firma Ericsson zaprezentowała rozwiązanie Key Event Experience. Wspiera ono sieci operatorskie podczas imprez, które zazwyczaj powodują radykalny wzrostu ruchu mobilnego. Gdy wielu użytkowników gromadzi się na określonym terenie, wymieniając filmy wideo, zdjęcia i tweety, sieć często z trudem zaspokaja zapotrzebowanie na przepustowość.

„Smartfony stały się ostatnio tak popularne, że wielu uczestników różnego rodzaju imprez stara się natychmiast podzielić swoimi wrażeniami z innymi, a to powoduje wzrost obciążenia sieci, wpływając na jej wydajność. Produkt Key Event Experience firmy Ericsson pozwala operatorom wzmocnić swoją markę, zapewniając najlepszą obsługę użytkowników podczas ważnych imprez” – powiedział Arkadiusz Tracz, konsultant Mobile Broadband z firmy Ericsson

Jednym z kluczowych klientów firmy Ericsson jest północnoamerykański operator Sprint ― główny sponsor wyścigów NASCAR Sprint Cup Series (National Association for Stock Car Auto Racing) ― który wykorzystuje rozwiązanie Ericsson Key Event Experience podczas tych właśnie imprez. W trakcie każdego wyścigu sieć bezprzewodowa musi być w stanie obsłużyć nawet 200 tys. fanów, a także tysiące osób z personelu pomocniczego obsługującego to wydarzenie sportowe, firm konkurencyjnych i mediów.

Fani nieustannie wysyłają smsy, tweetują, ładują zdjęcia na portale społecznościowe, za sprawą organizatorów mogą śledzić na urządzeniach mobilnych informacje dotyczącą wyścigu oraz komunikację między kierowcami i teamami. To wszystko kreuje…
Czytaj cały artykuł, który pochodzi z magazynu Event Manager News nr 2 | lipiec 2013

Udostępnij.

Napisz odpowiedź