Manager artystyczny

0

Co zyskasz?

  • Dowiesz się jak wygląda praca managera artystycznego
  • Poznasz podstawy wiedzy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  • Zdobędziesz praktyczną wiedzę o budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem
  • Zyskasz umiejętność pracy z artystami oraz planowania promocji, tras koncertowych i wydawnictw
  • Poznasz zasady współpracy z różnymi kontrahentami w tym agencjami eventowym

Dla kogo?

  • Dla osób chcących rozpocząć pracę w impresariatach, managementach i firmach fonograficznych
  • Dla marzących o własnej firmie – agencji artystycznej
  • Dla osób współpracujących z artystami lub impresariatami podczas eventów, chcących tworzyć udane kontakty biznesowe

dorota-witt-fotoTrener – Dorota Witt – Jej pasją są muzyka, fonografia i organizacja koncertów. Od początku studiów zdobywała doświadczenie pracując w managementach artystów i wytwórniach fonograficznych.
Od 2005 współpracuje z NU Music – niezależną wytwórnią fonograficzną i impresariatem artystycznym. Reprezentując artystów zajmuje się m.in.: budowaniem i opieką nad ich wizerunkiem, managementem koncertowym, produkcją płyt, organizacją koncertów i tras koncertowych, współpracą z wytwórniami fonograficznymi, pozyskiwaniem sponsorów i patronów medialnych, współpracą z mediami i agencjami eventowymi. Ma duże doświadczenie we współpracy z amerykańskimi producentami muzycznymi i muzykami. Obecnie współpracuje z Natalią Kukulską i Marcinem Nowakowskim. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku Kulturoznawstwo – Medioznawstwo, Wyższej Szkoły Pedagogicznej na kierunku Menedżer i Animator Kultury oraz Studium Aktorskiego Haliny i Jana Machulskich przy polskim ośrodku ASSITEJ. Wiedzę na temat zarządzania wizerunkiem muzyków zdobywała w praktyce oraz podczas kursów organizowanych przez amerykańskie stowarzyszenia artystów – wykonawców. Praca jest jej uzależnieniem, które daje jej mnóstwo energii i poczucie satysfakcji. Relaksuje sie uprawiając narciarstwo zjazdowe i wodne oraz ashtanga jogę.


MENU Programowe (8h)

Moduł 1. Manager artystów
Warsztat: Czym się zajmuje manager artystów?
Rodzaje artystów i charakterystyka ich pracy – muzyk, aktor, konferansjer
Praca managera artystycznego – blaski i cienie
Rodzaje managementu artystycznego
Zakres obowiązków managerów artystycznych
Cechy osobowości idealnego managera

Moduł 2. Aspekty prawne
Jak powinna wyglądać dobra umowa koncertowa i wydawnicza?
Na co zwrócić uwagę podpisując umowę z agencją eventową?
Negocjacje umów – trudna sztuka kompromisu
Prawo w pracy managera – prawa autorskie, prawa pokrewne, prawa do wizerunku
Warsztat: Praca nad draftem umowy od klienta – szukanie niebezpiecznych zapisów

Moduł 3. Budowanie wizerunku artysty
Wizerunek artysty – czym jest i jak go budować?
Kręta droga – zmiana wizerunku artysty
Media a wizerunek – co robić, by media nam służyły, a nie szkodziły?
Jaki jest wpływ wizerunku na współpracę z agencjami eventowymi?
Warsztat: Praca nad budową lub zmianą wizerunku artysty

Moduł 4. Reklama i akcje społeczne a wizerunek artysty
Jakie są sposoby komercyjnego wykorzystania wizerunku artysty?
Jakie są sposoby niekomercyjnego wykorzystania wizerunku artysty?
Plusy i minusy uczestniczenia w komercyjnych i niekomercyjnych kampaniach
Dylematy managera i artysty – finanse vs wizerunek

Moduł 5. Media – miejsce promocji, miejsce sprzedaży, miejsce porażek
Kto jest odbiorcą naszego artysty – grupy docelowe i ich specyfika
Brukowce – walczyć czy ignorować?
Internet – wylęgarnia piratów czy nadzieja sprzedaży?
Jak znaleźć w mediach miejsce do promocji artysty?

Moduł 6. Współpraca z kontrahentami
Jak rozmawiać z wytwórnią fonograficzną?
Praca z agencjami eventowymi, urzędami miast, klientami korporacyjnymi – umowy, ZAIKS, stawki wynagrodzeń
Agencje reklamowe – tworzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem wizerunku artysty
Agencje koncertowe – jak sprawić, aby pamiętano o naszym artyście w planowaniu festiwali z udziałem międzynarodowych gwiazd?

Moduł 7. Realizacja koncertu
Zadania managera podczas realizacji koncertu
Artysta i zespół – podzielność uwagi
Efekt WOW na koncercie – dźwięk, światło i multimedia
Trasa koncertowa – road manager – ojciec, niania i żandarm
Artysta na evencie – gwiazda wieczoru czy dodatek do imprezy?
Bezpieczeństwo artysty podczas koncertu

Moduł 8. Na backstage’u eventowym
Specyfika riderów technicznych
Ridery hotelowe i garderobiane
Czego wymagać, a na co przymknąć oko?
Granica pomiędzy wymaganiami a fanaberiami – czego możemy oczekiwać od organizatorów wydarzeń?
Analiza sytuacji kryzysowych na eventach

Moduł 9. Płyta – od kompozycji do masteringu
Rodzaje twórczości muzycznej – Pop, komercja, nisza, off, alternatywa
ZAIKS i Publishing – prawa autorów muzyki i tekstów
Praca w studio – aranżacje, produkcja muzyczna, sesje nagraniowe
Fanaberia czy działanie pro sprzedażowe – featuring
Postprodukcja – mix, mastering
Warsztat: Tworzenie harmonogramu powstawania płyty

Moduł 10. Partnerzy – po co logo na płytach i plakatach?
Sponsoring muzyki – specyfika i założenia
Patronaty medialne – współpraca z mediami
Rozliczenia barterowe
Warsztat: Określanie świadczeń dla sponsorów i partnerów medialnych

Moduł 11. Płyta – od masteringu do sklepowych półek
Elementy składowe planu promocji
Artwork podczas pracy nad płytą – współpraca z fotografem i grafikiem
Strategie sprzedaży i dystrybucji płyt muzycznych
Warsztat: Tworzenie planu promocyjnego płyty


Koszt: 700,00zł netto + 23%VAT (861,00zł brutto)
Zgłoszenia i terminy: Formularz zgłoszeniowy na stronie organizatora EMTG

Udostępnij.

Napisz odpowiedź