Organizacja eventu od strony prawnej

0

Kiedy wpadamy na pomysł organizacji eventu lub dostajemy zlecenie jego organizacji od klienta, rzadko jesteśmy w stanie precyzyjnie przewidzieć ostateczny zakres prac i kosztów, które będą z tym związane. Najczęściej przyczyną takiego stanu są niespodziewane wydatki i dodatkowy nakład pracy, spowodowane wydarzeniami których przewidzieć nie sposób, ale których skutki można często ograniczyć zawierając precyzyjne umowy, dostosowane do konkretnych okoliczności danego eventu. Warto pamiętać, że takie umowy nie tylko zabezpieczają organizatora pod względem prawnym, ale wprowadzają również pewien porządek organizacyjny w przygotowania do realizacji imprezy.

Celem tego artykułu jest zwrócenie uwagi na wybrane, podstawowe kwestie związane z organizacją imprez, które w szczególnych sytuacjach mogą mieć dla organizatora znaczenie kluczowe. Poruszone w nim zagadnienia nie obejmują obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, którym poświęcony zostanie odrębny artykuł w jednym z kolejnych numerów magazynu.

Jakie eventy możemy wyróżnić?
Ze względu na normy prawne mające zastosowanie, możemy wyróżnić:
• imprezy ogólne – podlegające ogólnym regulacjom ustawowym
• imprezy szczególne – z uwagi na tematykę, lokalizację, sponsorów lub odbiorców wymagające stosowania szczególnych regulacji ustawowych (np. eventy promujące piwo, eventy organizowane dla przedstawicieli branży farmaceutycznej)
• imprezy masowe – podlegające przepisom ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych

Organizator a osoby trzecie – z kim i kiedy warto zawrzeć umowy?
Każdy organizowany event – niezależnie od rodzaju – wiąże się z powstaniem…
Czytaj cały artykuł, który pochodzi z magazynu Event Manager News nr 3 | sierpień 2013

Udostępnij.

Napisz odpowiedź