Paszporty Polityki z Agencją Allegro

0

Tytuł projektu: 20. jubileuszowa Gala Paszportów Polityki za 2012r.
Nazwa agencji: Agencja Allegro
Nazwa klienta: POLITYKA Sp. z o.o. S. K. A. wydawca tygodnika „Polityka”
Kategoria projektu: Gala
Liczba uczestników: 1800 osób
Lokalizacja: Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie
Termin realizacji: Styczeń 2013

Paszporty Polityki to jedne z najbardziej cenionych i uznanych przez środowisko nagród kulturalnych w Polsce. Ustanowione w 1993 roku przez Tygodnik POLITYKA, mają na celu wyróżnić młodych, wybitnych i obiecujących polskich artystów w sześciu kategoriach – film, sztuki wizualne, teatr, muzyka popularna, literatura oraz muzyka poważna. Każda edycja plebiscytu kończy się uroczystą galą w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, z udziałem wielu znamienitych gości.

Planowana na styczeń 2013 roku gala, miała, w oczekiwaniu klienta, w wyjątkowy sposób podkreślić obchodzony jubileusz 20-lecia nagrody. Istotnym elementem było również dostosowanie koncepcji do szczególnej grupy docelowej – obecnych na sali, wybitnych przedstawicieli świata polskiej kultury, biznesu, polityki oraz mediów. Gala miała być również retransmitowana na żywo w TVP2 do setek tysięcy telewidzów.

Agencja Allegro, odpowiedzialna za stworzenie koncepcji kreatywnej oraz kompleksową produkcję eventu i obsługę mediów, założyła, że oprawa wydarzenia musi być niepowtarzalna, ale na tyle subtelna, aby swoim rozmachem nie przyćmić najważniejszego punktu wieczoru, czyli ogłoszenia Laureatów Paszportów Polityki. Jednocześnie postanowiono maksymalnie podkreślić kulturalny charakter imprezy, wykorzystując do tego nowoczesne technologie, korespondujące z różnymi dziedzinami sztuki.

Niezwykła oprawa kreatywna gali zakładała połączenie muzyki oraz wyświetlanych na ekranie wizualizacji, zsynchronizowanych z choreografią tancerza, solisty. Krótkie zapowiedzi poszczególnych kategorii plebiscytu były prezentowane w postaci spójnych, multimedialnych form graficznych, ilustrujących wszystkie kategorie Paszportów. Zastosowana koncepcja została dodatkowo podkreślona poprzez zachowanie bardzo minimalistycznej i ascetycznej scenografii. Dzięki temu, poszczególne prezentacje kategorii i nominowanych, całkowicie skupiały uwagę publiczności.

Na potrzeby gali powstała również unikalna oprawa muzyczna. Do współpracy zaproszono formację SKALPEL (Laureatów Paszportów Polityki za 2005 rok). Duet o międzynarodowej sławie przygotował ścieżkę dźwiękową do jingli kategorii oraz zapewnił tło muzyczne Gali. Formacji towarzyszył jeden z najbardziej utytułowanych muzyków młodego pokolenia PIANOHOOLIGAN – Piotr Orzechowski. Artyści wspólnie rozpoczęli oraz zakończyli wydarzenie, wykonując autorskie utwory z elementami kompozycji Krzysztofa Pendereckiego.

Przyjęta koncepcja kreatywna okazała się skutecznym dopełnieniem głównego przekazu Gali – ogłoszenia Laureatów, jubileuszowej, 20. edycji Paszportów Polityki za 2012 rok. Niezwykła oprawa była szeroko komentowana w kuluarach Teatru Wielkiego Opery Narodowej, jak również w wielu publikacjach medialnych. Tysiące pozytywnych opinii po wydarzeniu, które Tygodnik POLITYKA otrzymał od jego uczestników, jak również czytelników Tygodnika i widzów TVP, nie pozostawiało żadnych wątpliwości, że Gala okazała się wizerunkowym sukcesem.


Agencja Allegro, od 1992 roku obsługuje polskie oraz międzynarodowe przedsiębiorstwa i organizacje w zakresie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Agencja specjalizuje się w kompleksowej obsłudze klienta, proponując efektywne i nowoczesne rozwiązania z obszarów event marketingu oraz public relations.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź