Pierwsze badanie branży event marketingowej w Polsce

0

We współpracy pomiędzy Klubem Agencji Eventowych a Media & Marketing Polska został przebadany rynek agencji event marketingowych w Polsce. Jest to pierwsza tego typu publikacja na naszym rynku. Raport został przygotowany na podstawie badań przeprowadzonych przez Millward Brown.

Millward Brown wraz z Media & Marketing Polska realizuje od 15 lat badanie, mające na celu ocenę jakości relacji, jakie ze swymi klientami budują firmy z obszaru komunikacji marketingowej, uwzględniając między innymi agencje reklamowe, interaktywne, domy mediowe. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało badanie oceny obsługi klientów firm eventowych.

W badaniu przeprowadzonym przez Millward Brown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.

W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5. Co ważne, przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości w gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30% odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56% „raczej tak”). Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61% odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20% i 19%). Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix, event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.

Pełen raport „Agencje Eventowe” można pobrać bezpłatnie razem z październikowym wydaniem Media i Marketing Polska na systemy:
iOS: Zobacz raport
Android: Zobacz raport

Udostępnij.

Napisz odpowiedź