Pierwszy w Polsce mapping na muralu

0

Tytuł projektu: Pierwszy w Polsce mapping na muralu
Nazwa Agencji: PRO4MEDIA
Nazwa Klienta: Skoda
Kategoria Projektu: Wydarzenie specjalne
Liczba uczestników: 20 tys.
Lokalizacja: Warszawa, Poznań
Termin realizacji: 6 dwudniowych sesji między 12 a 30 marca 2013

Video mappingów 3D zrobiono już na świecie tysiące. Wiele budynków i obiektów, oświeconych projekcją, nabrało zupełnie innych barw i wymiarów. Fasady pałaców, ciekawe architektonicznie bryły budowli i wnętrza lub specjalnie do tego przygotowane scenografie, pokazywały niezwykłe obrazy. W Polsce, ze względu na budżety, technika ta wykorzystywana jest ostrożnie, widać jednak, iż portfolio polskich mappingów sukcesywnie się powiększa. Teraz, sztuką nie jest więc samo zrobienie videomappingu – sztuką jest zrobienie mappingu innego niż wszystkie. Taki właśnie projekt firma PRO4MEDIA zrealizowała dla Skody.

Klient szukał pomysłu na kampanię reklamową swoich aut. Wykorzystał do tego celu nośnik rzadko stosowany w reklamie, kojarzący się raczej z artystycznym, a niekiedy alternatywnym przekazem – mural. Murale to unikatowe, wielkie obrazy malowane na ścianach budynków. Każdy element dopasowuje się do konkretnej powierzchni i maluje ręcznie. W czasach masowo otaczających nas billboardów, nowoczesne murale są jak krople sztuki w tkance miasta… Na zlecenie klienta dwie ściany, w ruchliwych lokalizacjach Warszawy i Poznania, zostały ubrane w te niekonwencjonalne, reklamowe szaty. Każdego dnia duży format malowideł przyciągał uwagę widzów. Taki efekt był jednak niewystarczający – nawet najlepszy mural, po zmroku przestaje zachwycać, a jego świat znika w ciemności. I tu właśnie znalazło się miejsce na nowe, niestosowane dotychczas w Polsce rozwiązanie – ożywienie muralu videomappingiem 3D!

Proces przygotowań przebiegał dwutorowo, ponieważ tworzenie muralu musiało mieć precyzyjne odzwierciedlenie w kreowaniu animacji. Przesunięcie nawet o jeden centymetr miało wpływ na końcowy efekt projekcji. Dwudniowe akcje w każdym z miast, przez 3 tygodnie wprowadzały życie w wielkoformatowe obrazy. PRO4MEDIA wyświetlała na muralach animacje, dające wrażenie ruchu i sprawiające, że ściany rozbłysły kolorami. W tym celu ekipa firmy użyła światowej klasy projektorów eventowych. Jest to najnowszy, profesjonalny sprzęt firmy Barco z linii Flex, wyposażony w unikalną funkcję dostosowywania mocy strumienia światła do potrzeb danego eventu. W tym przypadku użyto różnych urządzeń zależnie od lokalizacji i możliwości montażowych. W Warszawie pracowała para projektorów HDF W26, każdy z nich o mocy 26 000 lumenów. Do Poznania jeździł najmocniejszy na świecie projektor Barco HDQ-2K40 o mocy 40 000 lumenów.

Jakiego efektu oczekiwał Klient? Zaskoczenia przechodniów, zwrócenia uwagi kierowców oczekujących na zmianę świateł, wzbudzenia zainteresowania swoim produktem i nowatorskim sposobem jego pokazania. Nie ma wątpliwości, że firma Skoda osiągnęła swój cel. Po zapadnięciu zmroku wszystkie głowy zwracały się w kierunku tej nietypowej reklamy. Zachwyceni przechodnie na długo zatrzymywali się, aby obejrzeć auto wprawione w ruch, podróżujące przez krainy nasycone soczystymi barwami. Dzięki otwartości i nowoczesnemu podejściu, Skoda została pokazana w bardzo dobrym, zupełnie nowym świetle, a PRO4MEDIA może cieszyć się kolejnym projektem, który jako pierwsza pokazała w Polsce.


PRO4MEDIA – zajmuje się techniczną obsługą wydarzeń. Specjalizujemy się w multimediach i projekcjach wielkoformatowych. Dysponujemy najnowszą i największą flotą profesjonalnych projektorów eventowych w Polsce. Lubimy nieszablonowe imprezy, pasjonują nas skomplikowane realizacje. Szczególnie cenimy nowatorskie eventy, w których możemy korzystać z pionierskich rozwiązań. Wiele wydarzeń, przy których pracujemy jest wykonywanych po raz pierwszy w Polsce, a znani jesteśmy z zamiłowania do video mappingu 3D.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź