Event Manager News nr 1 | czerwiec 2013

0

Magazyn Event Manager News nr 1 okładkaEvent powinien być ładny. Brzmi banalnie? Zgoda. Jednak właśnie to proste stwierdzenie w pełni oddaje wagę wizualnej strony organizowanych wydarzeń. Goście mogą zachwycać się wybornym jedzeniem, komplementować sprawną organizację czy dogodną komunikacyjnie lokalizację, ale dopiero efekty multimedialne, klimatyczne oświetlenie czy bajkowa kolorystyka powodują bezcenny zachwyt i podziw uczestników. Miarą eventowego sukcesu są bowiem wywołane nim emocje. Dlatego właśnie pierwszy numer magazynu Event Manager News postanowiliśmy poświęcić scenografii eventowej. Spojrzymy jednak na to zagadnienie znacznie szerzej, biorąc pod uwagę nie tylko aspekty techniczne, ale też opinie i cenne rady podwykonawców. Często nie zdajemy sobie sprawy jak nasze decyzje lub brak sprawnego przepływu informacji, podczas samej realizacji, wpływają na pracę scenografa czy fotografa. Na koniec zastanowimy się również nad możliwościami wykorzystania scenografii w odniesieniu do budowania marki i długotrwałych relacji z klientem.

Czytaj czerwcowy numer magazynu Event Manager News ONLINE

Pobierz czerwcowy numer magazynu Event Manager News w PDF

W numerze czerwcowym:
1. Okiem kreatora – Design? Zacznijmy od podstaw
Sukces wydarzenia zależy w dużej mierze od sposobu zaprojektowania przestrzeni spotkania biznesowego, na który ogromny wpływ ma doświadczenie, kreatywność i wiedza event managera.

2. Okiem fotografa – Jak utrudnić życie fotografowi?
Czy zastanawialiście się kiedyś, co pozostaje po zrealizowanym evencie? Oprócz niezapomnianych przeżyć, które z biegiem czasu zaczną się zacierać w pamięci gości, pozostaje dokumentacja fotograficzna. To, jak event wygląda „w obrazku”, często decyduje jak jest odbierany i oceniany przez uczestników i organizatorów.

3. Okiem technika – Od scenografii multimedialnej do wirtualnej
XXI wiek to epoka rozwoju scenografii multimedialnej – ta tradycyjna coraz częściej odchodzi do lamusa. Dziś światem rządzi obraz. Multimedia sprawiają, że scenografia żyje, jest atrakcyjna i może kreować nastrój zgodnie z potrzebą chwili. Ogromną zmianę można dostrzec w zakresie stosowania scenografii – zdecydowanie nie jest już tylko elementem sceny… Dzięki nowoczesnym urządzeniom, zabiegami scenograficznymi obejmuje się cały obiekt, a często także jego otoczenie.

4. Okiem technika – Oświetlenie scenograficzne w Event Marketingu
Często scenografia nie może obyć się bez odpowiedniej dawki światła. Wiele konstrukcji scenograficznych projektowanych jest w sposób nadający im tylko określoną formę, a jej dopełnieniem ma być światło, które uwypukla a nawet ożywia daną bryłę.

5. Okiem florysty – Kwiatowe kreacje
Kwiaty, podobnie jak farby, tkaniny, kamień czy drewno to materiał plastyczny, który można formować i pracować nim, oddając przy tym emocje, uczucia, grę świateł, kolorów i faktur. W zależności od okazji i charakteru wydarzenia można za pomocą materiału roślinnego stworzyć dowolną scenerię, podkreślić bajkowy charakter wnętrz, bankietowy szyk czy powagę spotkania biznesowego.

6. Okiem event managera – Brand experience
Sukcesem event managerów jest kreowanie eventów w taki sposób, aby uczestnicy mogli poczuć klimat, charakter i emocje, jakie powinny być kojarzone z daną marką.

7. Inspiracje… meble eventowe
Jednym z najprostszych sposobów budowy pozytywnie odbieranej przestrzeni jest stosowanie wysokiej klasy mebli eventowych. Sposób ich rozmieszczenia oraz przemyślane oświetlenie mogą stanowić jedyne elementy scenograficzne. W wypadku mebli najwyższej próby, mamy bowiem do czynienia z dziełami sztuki użytkowej, które swoją formą i fakturą wywierają wpływ na odbiorcę.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź