Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Polska

0

Nazwa wydarzenia: Grand Prix 2.0 16 – Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Polska
Kategoria: Spotkanie B2B
Agencja: WALK Events
Klient: Mercedes-Benz Polska
Liczba uczestników: 170
Termin: 12.02.2016
Lokalizacja: Wytwórnia przy hotelu DoubleTree by Hilton w Łodzi

Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Polska ma kluczowe znaczenie dla komunikacji samochodów marki i celów sprzedażowych jej handlowców. Podczas wydarzenia należy połączyć wiele elementów, a całość musi być perfekcyjnie zorganizowana. Przed tym wyzwaniem już kolejny rok z rzędu stanęło WALK Events.

Zadanie
Brief na organizację Spotkania Sprzedawców Mercedes-Benz Polska zakładał odświeżenie wydarzenia względem poprzedniej edycji i wykorzystanie w ramach eventu nowoczesnych technologii oraz multimediów.

Spotkanie miało na celu podsumowanie 2015 roku, zmotywowanie pracowników do podjęcia wyzwania, jakim jest osiągnięcie celów sprzedażowych w 2016 roku oraz zaprezentowanie nowości produktowych. Całość miała natomiast być niezapomnianym wydarzeniem z pełną emocji atmosferą.

Wyzwanie
Przystępując do przetargu na organizację Grand Prix 2.0 16 stanęliśmy przed dużym wyzwaniem. Poprzednia edycja, którą również organizowaliśmy, odniosła sukces i stała się swojego rodzaju benchmarkiem dla tegorocznej. Dodatkowo, do dyspozycji mieliśmy znaną gościom z ubiegłego roku lokalizację – łódzką Wytwórnię przy hotelu DoubleTree by Hilton. Pozornie mogłoby się wydawać, że wszystkie te czynniki ułatwią zadanie, w rzeczywistości spowodowały, że było ono dwa raz trudniejsze niż rok wcześniej, ponieważ musieliśmy ponownie zaskoczyć gości.

Rozwiązanie
Spotkanie Sprzedawców Mercedes Benz PolskaAby spełnić założenia briefu, naszym zadaniem było utrzymanie zainteresowania i zaangażowania uczestników wydarzenia podczas 8-godzinnej prezentacji sprzedażowej oraz w jej ramach ciekawe przedstawienie 15 modeli samochodów. Zrezygnowaliśmy więc z szablonowego myślenia o scenie oraz narracji widowiska i postanowiliśmy na nowo wykreować przestrzeń prezentacji produktów klienta. Wykorzystując potencjał lokalizacji, przenieśliśmy widzów na balkony okalające halę na dwóch poziomach, z kolei na powierzchni 510 m2 podłogi stworzyliśmy przestrzeń do zaprezentowania pełnej gamy modelowej Mercedes-Benz. W ten sposób goście mogli oglądać wyjątkowe show z góry, a nie jak zwykle z poziomu zero. Do poprowadzenia eventu zaprosiliśmy z kolei znanego komentatora motoryzacyjnego – Andrzeja Borowczyka, który dostarczył gościom niezapomnianych emocji oraz jednego z najlepszych polskich konferansjerów – Tomasza Kammela. W wydarzeniu wzięła też udział ambasadorska marki smart – Ewa Chodakowska.

Realizacja
8-godzinną prezentację podzieliliśmy na 8 bloków tematycznych, z których każdy został opatrzony dedykowanymi animacjami. Projekcja o wymiarach 17×30 metrów, podkreślająca indywidualne cechy produktów, została zsynchronizowana z dynamicznymi pokazami 15 modeli samochodów, z których część zaprezentowano w Polsce po raz pierwszy. Niekonwencjonalny sposób wykorzystania podłogi pozwolił na jednoczesne wprowadzenie na jej powierzchnię aż 5 samochodów w kulminacyjnym punkcie wydarzenia. Dzięki realizacji z kilku kamer, zbliżenia na detale pojazdów można było zobaczyć na wielkoformatowym ekranie, zawieszonym u szczytu scenicznej wieży o wysokości trzech metrów.

Do stworzenia tego wyjątkowego show wykorzystaliśmy mapping oparty na 9 projektorach o łącznej mocy 134000 ANSI lumenów, koordynowanych przez nowy na polskim rynku system realizacyjny – Media Server d3 4x2pro. Urządzenie było wspomagane mikserem Christie Vista Spyder X20-1608. Zapewniło to perfekcyjne przeprowadzenie złożonego pokazu. Jednocześnie, jako pierwsi w Polsce wykorzystaliśmy technologię d3 do nakładania treści na żywo na poruszające się obiekty.

Zaprojektowana przez nas przestrzeń była również idealnym miejscem do przeprowadzenia prezentacji sprzedażowej – dzięki scenicznej wieży, prelegenci znajdowali się na wysokości siedzących na balkonach gości. Z kolei wyświetlenie materiału na wielkoformatowym ekranie umożliwiło zgromadzonym zobaczenie nawet najmniejszych detali. Aranżacja lokalizacji pozwoliła również na nieszablonowe zorganizowanie wieczornej, nieoficjalnej części spotkania. Na nowo zdefiniowaliśmy przestrzeń imprezową hotelu, która była wcześniej doskonale znana uczestnikom. Elementy wieczornej scenografii stały się częścią wykreowanego przez nas świata animacji.

Efekt
Stworzony przez nas dynamiczny, multimedialny scenariusz przedstawienia palety produktowej Mercedes-Benz spowodował, że show wzbudziło żywe zainteresowanie i zaangażowanie zgromadzonych gości. Najlepszym tego świadectwem jest opinia zadowolonego Klienta:
Na co dzień sprzedajemy auta, ale podczas Grand Prix jesteśmy gospodarzami multimedialnego show. Wydarzenie ma kluczowe znaczenie dla komunikacji samochodów Mercedes-Benz i celów sprzedażowych naszych handlowców. W jego ramach musimy połączyć wiele elementów: pokazać najważniejsze cechy samochodów, w tym ich wyjątkowość i łączące się z nimi emocje, a także przekazać szereg informacji z zakresu celów sprzedażowych, działań marketingowych oraz walorów technicznych aut. Dodatkowo wszystko musi być ciekawe i perfekcyjnie zorganizowane. To z kolei wymaga specjalnych rozwiązań logistycznych i multimedialnych oraz współpracy z zaufanym partnerem, który jest w stanie sprostać naszym wymaganiom, w pełni angażuje się w tworzenie i prowadzenie eventu oraz będzie wsparciem dla organizatorów i prezenterów. Od dwóch lat wszystko się udaje, a współtwórcą naszego sukcesu jest WALK Events – mówi Artur Konarski, Dyrektor Produktu i Marketingu Mercedes-Benz Cars.

Udostępnij.

Napisz odpowiedź